Llei 29/2010, de 3 d’agost, dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya


És evident que per portar a la pràctica tot allò que té a veure amb l’Administració electrònica cal elaborar tot un corpus legal que permeti la utilització de les noves eines i mitjans electrònics, que adapti el procediment administratiu i les relacions entre els ciutadans i l’administració. Un corpus que reguli els processos i les competències dels òrgans, el caràcter de la informació, la seva qualitat, la difusió i el tractament, però sobretot la col•laboració entre les administracions.

Tant la Llei 26/2010 com la Llei 29/2010 aprovades el 3 d’agost, formen part d’aquest corpus; la primera modifica el procediment administratiu per adaptar-lo al nou context tecnològic; la segona s’ocupa de la utilització dels mitjans electrònics en el sector públic per a les relacions entre les administracions i d’aquestes amb els ciutadans. L’àmbit de competència de les dues lleis és tot el sector públic de Catalunya, també en l’exercici de les potestats administratives de concessionaris de serveis públics i en totes les relacions de la Generalitat amb ciutadans, empreses, i entitats sense personalitat jurídica quan sigui a través de mitjans electrònics.

Les dues lleis busquen aprofundir en garantir una administració oberta, transparent, accessible, eficaç, eficient, consolidant la cooperació i coordinació entre les diferents administracions de Catalunya que garanteixen i recolzen l’ús dels mitjans electrònics. La Llei 29/2010 té entre altres principis la “proporcionalitat” en les exigències de garanties i aplicació de mesures de seguretat en la utilització dels mitjans electrònics, no seria lògic demanar més garanties per la tramitació per mitjans electrònics que la que es demana en la tramitació en suport paper, per aquesta raó es donen diferents mitjans d’identificació i representació per mitjans electrònics.

El Títol III parla de la informació que genera i utilitza el sector públic, que ha de ser actualitzada, objectiva, útil, accessible; cal indicar clarament qui és el responsable de la difusió de la informació sobre l’organització, sobre los procediments, l’activitat o activitats, sobre la normativa aplicable en cada cas, a més d’informació general d’interès per al ciutadà. En aquest títol també es desenvolupen mesures per el foment de l’ús dels mitjans electrònics; es defineix el Marc d’interoperabilitat per als diferents organismes i el catàleg de dades i documents interoperables i tot allò que està relacionat, la protecció de dades, les comunicacions electròniques de les administracions publiques i la resta d’entitats del sector públic.

En el Títol IV es descriu el Pla de desenvolupament de l’ús dels mitjans electrònics del sector públic a Catalunya, i en un annex amb una taula de terminis per la tramitació i la resolució electrònica de diferents procediments del sector públic que afecten a les empreses en el moment de publicació de la Llei. Aquesta és una Llei que junt al Decret 56/2009 posa les bases necessàries per que l’Administració electrònica en Catalunya arribi a ser una realitat possible i regulada en un termini molt curt.

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Document electrònic, Legislació

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s