El xat de l’Arxiu Gavín i l’atenció en línia als usuaris dels arxius (1a part)


Quan vam posar en marxa el lloc web de l’Arxiu Gavín, vam decidir incloure-hi “el xat de l’arxiu”. L’objectiu era i és facilitar l’atenció als usuaris habilitant un canal de comunicació en temps real, entre l’usuari/a i els arxivers de l’Arxiu Gavín.

A nivell tècnic el web de l’Arxiu Gavín (en format beta permanent) utilitza  tecnologies i eines basades en el web social o web 2.0. Aprofitant els avantatges que ens ofereixen les xarxes socials i posant en pràctica una actitud 2.0. És per això que permetem que els visitants del web puguin deixar els seus comentaris o bé, que puguin preguntar-nos directament a través del xat de l’arxiu.

El xat de l’Arxiu Gavín està basat en un giny de la plataforma de comunicació Meebo. Per a posar-lo en marxa vam obrir un compte, vam dissenyar la interfície de comunicació al nostre gust, i finalment vam incrustar el codi al nostre gestor de continuts web. Ara cada cop que algú empra el xat, l’arxiver rep directament el missatge al seu ordinador i pot contestar-lo a l’instant. Meebo permet connectar-se amb altres serveis de missatgeria instàntania (Messenger, AIM, ICQ, Facebook, etc.) i per tant un usuari podria contactar amb nosaltres, per exemple, des del seu Messenger, tot i que tota aquesta vessant de Meebo no l’hem experimentat encara des de l’Arxiu Gavín.

Cal que tinguem en compte que el cas concret aplicat a l’Arxiu Gavín, s’emmarca dintre de les tasques de comunicació externa dels arxius, i concretament dintre de l’atenció als usuaris i l’establiment de serveis o mitjans per a dur a terme aquesta atenció, com el serveis de referència. (continuarà…)

Advertisements

5 comentaris

Filed under Arxius, Difusió, Servei de referència

5 responses to “El xat de l’Arxiu Gavín i l’atenció en línia als usuaris dels arxius (1a part)

  1. Anna

    Felicitats!!!! el xat de l’arxiver és una bona eina de comunicació entre l’usuari i l’arxiver i, a la vegada, una bona manera d’aprofitar les eines 2.0 actuals.

  2. Mònica

    Bona feina,
    el que està clar é que les TIC ens ofereixen noves eines de relació amb els usuaris, cada cop més propers malgrat les distàncies.
    Com a professionals les hem de tenir presents i les hem d’utilitzar.

    Endavant !!!

  3. Moltes gràcies!.
    Estic molt d’acord amb el que vosaltres dieu, els arxius han de pujar al tren de les noves TIC, de fet ja ho estan fent.. però com sempre anem cap als vagons del darrera.
    Imaginació als arxius!

  4. Retroenllaç: Document - Butlletí del COBDC

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s